Let it snow! + trapjeskaart tutorial

We zitten nog midden in de herfst, maar met dit kaartje komen we toch wel alvast even in een winterse stemming! "Let it snow, let it snow, let it snow!" ❤


Voor deze creatie maakte ik een "trapjeskaart". Hieronder zie je hoe dit er blanco uit ziet. Daarna zal ik uitleggen hoe je zelf, zonder snijmal, zo'n kaart kan maken!


Om deze kaart te maken sneed ik eerst een kaart uit van 15x20cm. Daarna bracht ik op de achterkant de nodige markeringen aan, zoals op onderstaande foto.


De rode lijn is een snij-lijn, de blauwe lijnen zijn ril-lijnen. Als je deze lijnen aangebracht hebt kun je het kaartje op de rillijnen vouwen om tot de gewenste trapjeskaart te komen!

Vervolgens sneed ik in het blauw nog een rechthoek van 10x5 uit en eentje van 9,8x10 cm. Deze bestempelde ik met sneeuwvlokken en voorzag ze vervolgens van een embossing laagje voor een leuke glans. Deze blauwe delen werden als achtergrond gebruikt en opgeplakt op het witte deel van 10x5 en op de achterste "trap" van 4cm.

Ook sneed ik nog wat golvende "sneeuwheuvels" uit. Hiervoor gebruikte ik mijn Cricut joy. Eigenlijk gewoon een stel overlappende cirkels, aan de onderkant op een lijn afgesneden. Zie ook bijgevoegde foto!


Materialen

Ik gebruikte twee verschillende stempelsets voor dit projectje, namelijk "Snow Place" en "Lovely as a tree" van Stampin' Up. De "Snow Place" stempels kon ik uitsnijden met de "Snow Friends Framelits"; de bomen die heb ik uitgeknipt.

Qua kleuren maakte ik gebruik Memento Tuxedo Black voor de sneeuwpoppen en de tekst. Daarnaast gebruikte ik de volgende kleuren van Stampin' Up: Old Olive (bomen), Smoky Slate (sneeuwvlokken), Real Red (strikje en oorwarmers) en Chocolate Chip (knoopjes en twijgen). 

Tot slot werden de wortels nog inkleurt met een copic marker (YR16) en bracht ik wat wit aan op de bomen met een witte gelpen (Sakura Gelly Roll Bright White 08) voor een enigszins besneeuwd effect.



Al met al ben ik heel erg blij met het resultaat en is het een leuk winters kaartje geworden! Met dit kaartje neem ik graag deel aan Challenge #171 van hobbywinkel de Egel, met als thema "Winter (geen kerst) met meer dan 1 vouw". 


Liefs, Cindy

Reacties

  1. Hee Cindy, wat leuk! De set met die sneeuwmannetjes is erg leuk. Ik heb hem ook.
    En je model is ook heel leuk en natuurlijk helemaal goed voor onze challenge bij de Egel. Dank je wel voor het meedoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een grappig kaartje, prachtig set heb je gebruikt. Dank je wel voor het meedoen aan de uitdaging van de Egel.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Schudkaartje!

DigiStamp